Nalaten

Nalaten voor een betere wereld

Wat laat u de wereld na? Door een deel van uw bezit na te laten aan Stichting Adar draagt u bij aan een mooiere wereld, zelfs wanneer u er niet meer bent.

Nalaten aan Stichting Adar is een bijzondere daad. Door ons op te nemen in uw testament, kunnen we mensen die veel kwijt zijn geraakt in hun leven, nieuwe perspectieven bieden via de kunst. Stichting Adar heeft een aanvraag ingediend om vrijgesteld te worden van van erfbelasting. Zodra dit goedgekeurd is, betekent dit dat uw  nalatenschap volledig ten goede komt aan de culturele activiteiten van Stichting Adar.

Nalaten aan Stichting Adar

Wat kunt u nalaten?

Nalaten kan op verschillende manieren: u kunt een (roerend of onroerend) goed nalaten, een geldbedrag of een percentage van uw bezit. U bepaalt wie wat krijgt, en legt dat vervolgens vast.

De eerste manier om uw nalatenschap vast te leggen, is door ons in uw testament tot (mede) erfgenaam te benoemen. De tweede manier is om ons een zogenoemd ‘legaat’ toe te kennen.

Hoe regelt u een nalatenschap?

Uw nalatenschap regelt u in een testament dat u laat bekrachtigen bij de notaris. Natuurlijk wilt u dat uw wensen helder zijn.  Het opstellen van een testament kan best een ingewikkeld proces zijn. Daarom helpen we uw graag.

Contact met Stichting Adar

Heeft u specifieke vragen over nalaten? Wilt u bijvoorbeeld:

• Samen uw wensen bespreken?
  • Antwoord op uw juridische vragen?
  • Tips bij het vinden van een goede notaris?

Neem dan contact op met Stichting Adar