Over Stichting Adar

Stichting Adar brengt kunst en cultuur tot leven in gebieden waar mensen hun leven opnieuw moeten uitvinden. Bijvoorbeeld omdat tijdens een oorlog de hele culturele sector is verwoest. Nadat er weer woningen, ziekenhuizen en scholen zijn, duurt het vaak toch nog lang voordat er weer ruimte is om in kunst te investeren. Stichting Adar denkt dat kunst en cultuur juist in een vroeg stadium al kunnen helpen om mensen te helen, te verbinden en kan helpen om het verleden een plek te geven. Het biedt mensen nieuwe perspectieven over hoe ze hun maatschappij willen inrichten. Met het realiseren van cinema’s, theaters of kunstacademies wil Stichting Adar dit mogelijk maken.

Adar betekent maart, zowel in het Koerdisch als in het Hebreeuws. Voor veel volken in het Midden-Oosten is maart de maand waarin letterlijk het nieuwe jaar begint, maar ook symbolisch alle idealen weer nieuw leven wordt ingeblazen.

DOELEN EN ACTIVITEITEN

JAARVERSLAG